De Naamafdeling

De Naamafdeling - Naammakers sinds 2000 - Bedrijfsnaam Merknaam Productnaam

  • diensten
    • bedrijfsnaam bedenken
    • merknaam bedenken
    • domeinnaam bedenken
    • slogan bedenken
    • website verhuizen
    • merknaam registreren
    • taalkundig onderzoek
  • portfolio
  • over ons
    • opdrachtgevers
    • blog
  • namespotting
    • nomen (non) est omen
    • thaise restaurants
    • dierenwinkels
    • koffie
    • foodtrucks
    • tandartsen
    • winkels
    • rijscholen
    • filmtitels
    • kappers
    • klussen
    • cafés
    • wijntje!?
    • horeca
    • burgers
    • eataly
    • puur
  • zogenaamd
  • contact

De Naamafdeling medeorganisator Appril

23/02/2012 by Hans

Apps zijn niet meer weg te denken uit het dagelijks leven van miljoenen gebruikers. De appstore nadert de 25 miljard downloads. Amsterdam heeft het ideale klimaat voor app-ontwikkelaars. De stad is hard op weg om internationaal door te breken als Appsterdam, de gelijknamige organisatie die ook dit initiatief steunt. Appril – festival all about apps – wil zo veel mogelijk kanten van apps belichten voor consumenten, klanten en professionals. In de maand april verenigen daarom verschillende bedrijven en organisaties in Amsterdam hun krachten en presenteren events rondom het thema apps.

De Naamafdeling is mede-organisator van Appril, naast organisaties als PortfolioAdvies, Appsterdam, Het Beeldbedrijf, FreelanceFactory, Multimedialab, Pakhuis de Zwijger en Davinci Bedrijvenhuis.

Volg Appril op Linkedin, Facebook en Twitter.

Filed Under: De Naamafdeling Tagged With: appril, apps

Winnaar ‘Best Essay on Plastics’ krijgt merknaam

14/02/2012 by Hans

Het Amsterdamse consortium van het Europese project Wastekit  organiseerde eind 2011 de wedstrijd ‘Best Essay on Plastics’. De opdracht was een idee uit te werken dat kan leiden tot een fundamentele verandering in de manier waarop kunststoffen worden gebruikt, verwijderd of hergebruikt. In de vorm van een technische innovatie, of een doorbraak in product design of afvalmanagement zoals logistiek, beleid of procedures.

De beste vijf ideeën werden door de deelnemers verdedigd voor een jury van deskundigen, onder leiding van professor Wubbo Ockels. Na de studentenpresentaties en een jurydiscussie maakte Wubbo Ockels bekend dat de eerste prijs, een startkapitaal van €2000, naar het team van SIFE VU. De studenten van SIFE VU hebben een business case opgezet waarbij plastic van de VU wordt ingezameld.

Tijdens de presentatie werd er nog gebruik gemaakt van een werknaam. De Naamafdeling heeft voor het project de merknaam PlasticPlease ontwikkeld. Deze naam voegt symbolisch 2P’s toe aan de welbekende People, Planet en Profit.  De naam is een vriendelijke

Momenteel recyclet de VU nog geen plastic afval. Dit wil PlasticPlease graag stimuleren door hier speciale containers te plaatsen waar PET flesjes mee worden ingezameld. Deze containers worden geleegd door MBO-studenten met een slecht uitzicht op de arbeidsmarkt.  Het opgehaalde plastic wordt aangeboden aan de afvalwerkers, die PlasticPlease hiervoor een bepaald bedrag per kilo betalen. De jongeren ontvangen een vergoeding voor het legen van de containers. Daarnaast biedt PlasticPlease de studenten een programma aan van drie maanden waarin zij ‘burgerschapslessen’ krijgen aangeboden van studenten en trainers.

De wedstrijd werd georganiseerd door de Amsterdamse Innovatie Motor (AIM), de TU Delft, Qeam, Van Gansewinkel en het Afval Energie Bedrijf in het kader van het Europese project WasteKIT. Binnen WasteKIT wisselen verschillende Europese regio’s kennis en ervaringen uit op het gebied van afvalmanagement. AIM vertegenwoordigt binnen dit project de regio Amsterdam.

SIFE VU is een studentenorganisatie die academici, bedrijfsleven en studenten bij elkaar brengt en als missie heeft een betere, duurzamere wereld te creëren door kennisoverdracht en sociaal ondernemerschap. SIFE VU is onderdeel van  SIFE international.

Filed Under: De Naamafdeling

De Naamafdeling start samenwerking met CC Proof

02/02/2012 by Hans

Een goede naam of elk ander goed idee kan veel waard zijn. Dat beseffen wij bij  De Naamafdeling heel goed. De bedenker – en auteursrechthebbende –  van goede en mogelijk lucratieve ideeën besteedt vaak veel energie en kosten hebben in de ontwikkeling en exploitatie van het idee. Om die reden is het belangrijk om het idee te laten registreren. De Naamafdeling is daarom affiliate geworden van CC Proof.

Op CC Proof kun je onder andere een idee snel, veilig en eenvoudig registreren. Je krijgt een wettelijk bewijsmiddel in handen waarmee je in het geval van een juridisch conflict eventueel aan kunt tonen dat jij de auteursrechthebbende bent. Bovendien kun je jouw idee veilig plaatsen in de kluis.

Het voordeel van deze wijze van registratie is dat jouw idee niet zichtbaar is voor derden. Of het idee nu is geplaatst in de kluis of in de arena, CC Proof biedt jou te allen tijde de mogelijkheid het geregistreerde idee door te sturen naar een specifieke partij. Dit betekent dat een kopie van jouw geregistreerde idee vanuit CC Proof wordt doorgestuurd door middel van een e-mail bericht aan de betrokken partij.

Filed Under: De Naamafdeling Tagged With: ccproof

Lancering Tafeltjedelen.nl

05/12/2011 by Hans

Vrijdagmiddag 2 december is de website www.tafeltjedelen.nl officieel gelanceerd. Tafeltje delen is een actie waarmee Amsterdammers opgeroepen worden eens een onbekende aan tafel uit te nodigen en zo in actie te komen tegen eenzaamheid. Via de website kunnen deelnemers een tafeltje aanbieden en uiteraard is de actie ook via Facebook en Twitter te volgen. Tafeltje delen is een initiatief van Coalitie Erbij Amsterdam. Dit samenwerkingsverband van diverse vrijwilligersorganisaties organiseert in december verschillende acties om aandacht te vragen voor eenzaamheid in de stad. In samenwerking met de gemeente Amsterdam wordt hiermee het jaar 2011 (jaar van de vrijwilliger) afgesloten.

Ter gelegenheid van deze lancering ging wethouder Maarten van Poelgeest de uitdaging aan om te strijden tegen vrijwilligster Annemiek van Bemmelen. Binnen een gestelde tijd moesten zij een maaltijd bereiden met de ingrediënten uit een voedselpakket. Beiden vormen een team met een topkok: Rogér Rassin van La Rive en Chris Naylor van restaurant Vermeer.

De Naamafdeling steunt de Coalitie Erbij Amsterdam van harte en heeft daarom belangeloos de naam voor deze actie ontwikkeld.

Coalitie Erbij Amsterdam: Voedselbank Amsterdam, Sensoor, Protestantse Diaconie Amsterdam, Zonnebloem, Rode Kruis Amsterdam, Humanitas, Leger des Heils, Combiwel, Regenboog Groep, Resto VanHarte en Cliëntenbelang Amsterdam

Sponsors Tafeltje delen: Scribble Design, Mister Kitchen, KPMG en De Naamafdeling

Filed Under: In de media, Van De Naamafdeling

Iets met tickets….

13/11/2011 by Hans

Twee concurrerende merken die tegelijk komen met een bijna identieke campagne. Tot overmaat van ramp zijn de merknamen ook nog bijna identiek en niet onderscheidend. Was het nu die campagne met Gordon of met Gaston!?  Het was in ieder geval iets met tickets…

Filed Under: De Naamafdeling

Japan Helpen Kan!

11/04/2011 by Hans

Gelijk na de verschrikkelijke gebeurtenissen van Japan in maart 2011  zijn veel mensen over de hele wereld begonnen om hier aandacht voor te vragen, evenals in Nederland. Veel mensen zijn samen gekomen via Facebook en Twitter om manieren te bespreken om te helpen. Zo is JAPAN Helpen kan! ook tot stand gekomen.

De Naamafdeling heeft haar steentje bij willen dragen door belangeloos de naam voor deze actie te ontwikkelen.

 

 

 

Filed Under: Van De Naamafdeling

  • « Previous Page
  • 1
  • 2

Contact info

info@denaamafdeling.nl
020-3080042

© Copyright 2014 De Naamafdeling