Op maandag 16 april zorgt Appril voor de invulling van Waag Open Space. Op initiatief van De Naamafdeling worden apps door verschillende sprekers belicht vanuit marketing-, communicatie- en PR-perspectief. We hebben de volgende sprekers uitgenodigd:
Remco Janssen | Proudly Represents
Remco Janssen is PR-adviseur bij zijn eigen PR-bureau Proudly Represents dat is gespecialiseerd in PR voor apps en startups. Hij vertelt waarom de PR en marketing uit de app zelf zullen moeten komen. Hoe lanceer je vervolgens een app, en hoe zorg je er daarna voor dat de app in de picture blijft? Volg Remco op Twitter en Linkedin.
Richard Osinga | Triposo
Triposo heeft als doel de reisgids van de toekomst te zijn. Met inmiddels 1,5 miljoen downloads hebben de heren van Triposo een mooie start gemaakt. In deze sessie vertelt Richard Osinga hoe Triposo de gratis app gedownload te krijgen. Hij gaat in op de verschillen tussen de Appstore en Android Play en andere app markets. Er is volop ruimte voor discussie, vragen en ideeën. En als er interesse is, vertelt hij ook graag hoe hij samen met zijn broer in een week in Silicon Valley 5 ton lospraatte bij bekende investeerders zoals Chris Sacca en Crunchfund. Volg Richard op Twitter en Linkedin.
Bart de Wijs | Veronica Uitgeverij
Wij zijn er als eerste in geslaagd een echte sociale tv-gids app te ontwikkelen”, aldus Bart de Wijs, Manager Digitaal bij Veronica Uitgeverij. Door het toenemende gebruik van second screens, sociale media en het vertrouwen in tips van vrienden is de behoefte ontstaan aan een persoonlijke tv-gids, waarin het kijkadvies aansluit bij de wens van de kijker, maar die ook rekening houdt met het kijkgedrag van zijn of haar vrienden.” Volg Bart op Twitter en Linkedin.
Meer info op de website van Waag Society en Appril