We bedenken nieuwe namen, maar op De Naamafdeling zijn we ook altijd op zoek naar opvallende bestaande namen. Dat noemen wij namespotting. Velen doen inmiddels met ons mee en spotten de leukste, grappigste en opvallendste namen.
De resultaten van ruim 5 jaar namespotting hebben wij gebundeld in een boek dat begin december verscheen. Bekijk de preview.
We worden dagelijks geconfronteerd met honderden merknamen. Slechts weinigen daarvan zullen ons echter bijblijven. Een opvallende merknaam is daarom van groot belang. De naam wordt immers nog eerder geconsumeerd dan het product of dienst zelf.
Merknamenspecialist Hans Prummel (De Naamafdeling) heeft samen met mediaondernemer Richard Otto (Tens Media) de 500 leukste, slimste, merkwaardigste en meest opvallende merknamen en bedrijfsnamen in dit boek verzameld. Met o.a. pedicure Bel me Teen, Cafetaria Hans & Frietje, Bakkerij Slager en Beenhakker revalidatiemiddelen.
Het Namespotting boek | Auteurs: Hans Prummel & Richard Otto | Uitgever: Tens Media | Pagina’s: 136 |Afmetingen: 210 x 210 | Verschijningsdatum 30 november 2016 | Prijs €18,95 | ISBN 978-90-823676-4-5
Het Namespotting boek in de Media:
NH Nieuws: ‘De mafste bedrijfsnamen ooit.’ Interview met Hans Prummel in het radioprogramma NH Spitstijd
De Volkskrant: ‘De naam zegt het al’ Interview met Hans Prummel
Spijkers met Koppen: ‘Grappige merknamen – een interview met Hans Prummel door Dolf Jansen en Felix Meurders’
Gooi- en Eemlander: “Hallo, met pedicure Bel me Teen” Hilarische merknamen in nieuw boek ‘Namespotting’ van Hilversummer Richard Otto”
Metronieuws.nl: “De Pink Painter, Hans & Frietje en Zit je haircut? Een boek om van te smullen voor alle liefhebbers van woordgrapjes en spitsvondige pareltjes op ramen, gevels en bestelbusjes.”
Metro: “Merkenlol met Hans Prummel: Zit je haircut?”
Radio 538: “Merknamenspecialist Hans Prummel schreef het boekje Namespotting. Edwin Evers belde hem tijdens Evers Staat Op en vroeg naar zijn favoriete merknamen uit zijn boek.”
Elsevier: “Wat is het geheim van een pakkende merknaam?”
RTL Nieuws: “De grappigste bedrijfsnamen en hoe je wel een goede bedenkt”.
EditieNL: “Van het fenomeen namespotting is nu een boek gemaakt met de grappigste en vreemdste bedrijfsnamen”.
Upcoming: “Woordgrapjes! We vonden de 10 briljantste bedrijfsnamen van Nederland”
Radio Veronica: “Uitgever Richard Otto over het boek Namespotting bij Martijn in de Middag: De meest gekke bedrijfsnamen op een rij”
Adformatie: “Otto en Prummel brengen merkenboek Namespotting uit: de 500 leukste, merkwaardigste en opvallendste merknamen verzameld”.
MarketingTribune: “Vijfhonderd leuke, merkwaardige en opvallende merknamen verzamelen – ga er maar aan staan. De auteurs Hans Prummel en Richard Otto deden het”.
RTL Z: “Een goede naam verzinnen voor je bedrijf, zo moeilijk is dat toch niet? Daar denkt merkenspecialist Hans Prummel anders over.”
Baaz Magazine: “Namespotting: de mafste, opvallendste en merkwaardigste merk- en bedrijfsnamen gebundeld”
MarketingFuel: “De 500 merkwaardigste merknamen geboekstaafd”.
Nederlands Media Nieuws: “Namespotting: boek over de 500 opvallendste merknamen”
Fonk Magazine: “Namespotting: de 500 leukste, merkwaardigste en opvallendste merknamen”
Linda: ‘Op een rij: zijn dit de slechtste merknamen van het jaar 2016?’