Veiligheid.nl heeft in samenwerking met de NVBR (Nederlandse Vereniging voor Brandweerzorg en Rampenbestrijding) een nationale voorlichtingscampagne ontwikkeld om te attenderen op het belang van brandveiligheid; maar vooral om mensen aan te zetten om ook werkelijk maatregelen te nemen. en wil aanzetten tot actie om ook werkelijk maatregelen te nemen.om de website woonikbrandveilig.nl onder de aandacht te brengen. Wij ontwikkelden de naam voor de website woonikbrandveilig.nl
Op de site www.woonikbrandveilig.nl krijgen bezoekers een advies op maat als het gaat om brandveiligheid. Door het advies zo persoonlijk mogelijk te maken moet ‘brand’ een persoonlijkere relevantie krijgen, zodat mensen ook daadwerkelijk maatregelen gaan nemen.
In de televisiecommercial die deel uitmaakt van de campagne komen twee grote misvattingen aan bod. De eerste misvatting is het bekende ‘het overkomt mij toch niet’ en de tweede is dat als zoiets gebeurt, men denkt, tijd genoeg te hebben om te kunnen handelen. Maar vuur verspreidt zich vele malen sneller dan mensen vermoeden. Er is dus een groot verschil tussen de gepercipieerde snelheid en de reële snelheid. De vermenging van deze twee snelheden worden in deze commercial gebruikt om zo op een indringende manier de snelheid van vuur te demonstreren.